7.1.12

När alla i ens familj har en roligare lördag än man själv

Scenario: lördag kväll. Har bestämt mig för att stanna hemma och plugga inför måndagen hela kvällen istället för att gå ut/ha kul/göra något som alla de andra barnen eftersom jag har två uppsatser på tio sidor att göra klart tills dess. Sätter mig vid mitt skrivbord för att sätta igång men har otroligt svårt att koncentrera mig på något annat än att hämta en till kopp kaffe eller lägga nya ord på wordfeud till en början. Efter en stund lyckas jag dock komma in i skrivandet och känner mig för en stund ganska nöjd över mitt val av lördagssyssla.

TILLS det ringer på dörren och ett tiotal av min brors närmsta vänner rusar in genom den. De ska spela rockband(!!!). David har fått ett trummset(!!!!!!!) i julklapp. Tack pappa, , tack! Nu spelar inte han och alla hans kompisar bara det överlägset mest högljudda låtsasmusikspelet, de använder sig också av det överlägset mest högljudda låtsasinstrumentet bär de gör det............. Tack för främjande studiemiljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar